دوره 14، شماره 18 - ( 9-1401 )                   جلد 14 شماره 18 صفحات 13-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Madah Ghaziani S N, Esmaeilzadeh Z, Ganji K. The effect of enhancing visual and auditory memory on the writing disorder of first grade students with educable mental retardation in boys aged 8-10 years. JNIP 2022; 14 (18) :1-13
URL: http://jnip.ir/article-1-815-fa.html
مداح قاضیانی سیده نسیم، اسماعیل زاده زهره، گنجی کامران. تاثیر تقویت حافظه دیداری و شنیداری بر اختلال نوشتن دانش‌آموزان پایه اول کم توان ذهنی آموزش پذیر پسر 10-8 سال. فصلنامه ایده های نوین روانشناسی. 1401; 14 (18) :1-13

URL: http://jnip.ir/article-1-815-fa.html


استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
چکیده:   (835 مشاهده)
     هدف اصلی از پژوهش حاضر تاثیر تقویت حافظه دیداری و شنیداری بر اختلال نوشتن دانش‌آموزان اول کم­توان ذهنی آموزش­پذیر پسر 10-8 سال بود. روش پژوهش حاضر به روش نیمه آزمایشی همراه با پیش­آزمون پس­آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه گروه مورد مطالعه شامل 24 نفر از کلیه دانش‌آموزان پایه اول کم­توان ذهنی آموزش­پذیر مدرسه استثنایی منطقه 1 شهر تهران بود که در گروه سنی 8 تا 10 سال مورد بررسی قرار گرفتند. گروه آزمایش 10 جلسه 25 دقیقه‌ای تقویت را دریافت کرده و گروه کنترل هیچ­گونه تقویتی را دریافت نکردند. ابزار پژوهش حاضر آزمون اختلال نوشتاری محقق ساخته بود. داده‌های این پژوهش با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری به منظور کنترل اثرات پیش­آزمون بر پس­آزمون استفاده شد. یافته‌ها نشان دادند که تقویت حافظه دیداری و شنیداری بر اختلال نوشتن دانش‌آموزان اول کم توان ذهنی آموزش پذیر پسر 10-8 سال تاثیر دارد.
 
متن کامل [PDF 363 kb]   (459 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/4 | ویرایش نهایی: 1401/12/24 | پذیرش: 1401/9/15 | انتشار: 1401/9/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه ایده های نوین روانشناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Psychology New Ideas

Designed & Developed by : Yektaweb